Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

  • PR-campagne Trending in de Tuin
  • PR-campagne Trending in de Tuin
  • PR-campagne Trending in de Tuin
  • PR-campagne Trending in de Tuin
  • PR-campagne Trending in de Tuin

PR-campagne Trending in de Tuin:
Groene inspiratie opdoen om meer te variëren met buitenplanten

Met de campagne “Trending in de Tuin” speelde Bloemenbureau Holland in op alle groene en gezonde tuintrends. Daarnaast wil(de) het marketingbureau mensen inspireren om meer met buitenplanten te variëren. De campagne was verdeeld in twee flights; in het voorjaar (mei) en het najaar (september).

Bij flight 1 (voorjaar) stonden op Mooiwatplantendoen.nl de nieuwste voorjaarstrends op het gebied van tuin, terras en balkon. Bezoekers konden zelf ook dagelijks trends insturen en stemmen op trends die ze leuk vonden.

Bij flight 2 (najaar) konden mensen laten zien hoe ze de herfsttrends bij hen thuis toepasten door een foto van hun herfsttuin met begeleidende tekst in te sturen. De meest aansprekende en best toegepaste trend kreeg een plek op Mooiwatplantendoen.nl

Trending in de Tuin is geïnspireerd op de Groenbranche Trends van 2015. Dit samenwerkingsverband tussen Tuinbranche Nederland, Branchevereniging VHG, iBulb en Bloemenbureau Holland vertaalt trends naar de groenbranche. Ze bestaan uit de thema’s Unexpected Wild, Eco Luxe en The Happy Life. Kijk hier.

Onze Rotterdamse aanpak
Wijvan010 stelde voor beide flights een PR-aanpak op maat op en verzorgde de gehele monitoring, inclusief media-analyses.

Bij flight 1 was deze onder meer gericht op specifieke persinformatie afgestemd op de relevante tuin- en vrouwenmagazines en op die van de bloggers. Dit alles had onder meer artikelen in de targetmedia, zoals Home & Living en Tuinseizoen tot resultaat.

Bij flight 2 zijn de relevante media via een persbericht geïnformeerd over de uitkomsten van het eerste Trendonderzoek. Dit onderzoek is in september 2015 uitgevoerd door PanelWizard. Ruim 1.100 Nederlanders van 18 jaar en ouder die zelf een tuin, balkon of terras hebben, zijn onder meer gevraagd in hoeverre zij zich bezig houden met trends voor de tuin, het balkon en of het (dak)terras en welke trends zij volgen. Daarnaast is Bloggers Network voor deze PR-aanpak ingezet. Aan de hand van een pitch konden bloggers inschrijven op de pitch op het platform. Aan de hand van de beste motivatie en aanpak voor de blog werden zes bloggers geselecteerd. Voor iedere herfsttrend twee blogs. In willekeurige volgorde: Bebio.nl, Trendbubbles.nl, EatPureLove.nl, Haremaristeit.nl, Floraa.nl en Maisonbelle.nl 

Het resultaat
Bedroeg de pr-waarde bij flight 1 nog ruim 60K, bij flight 2 was deze met rond de 400K bijna verzesvoudigd.

Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland
Dienstverlening: Advies, Consumenten PR, Online PR

BBH

mooiwatplantendoen

 

Uit drie voorgelegde trends kiest de helft van de Nederlanders voor de ‘Comfortabel & Luxe’-trend. Zo blijkt uit het Tuintrendonderzoek van Bloemenbureau Holland.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail