Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

  • PR-campagne ZieZuid van Woonstad Rotterdam
  • PR-campagne ZieZuid van Woonstad Rotterdam
  • PR-campagne ZieZuid van Woonstad Rotterdam
  • PR-campagne ZieZuid van Woonstad Rotterdam
  • PR-campagne ZieZuid van Woonstad Rotterdam
  • PR-campagne ZieZuid van Woonstad Rotterdam


PR-campagne ZieZuid draagt bij aan positief tegengeluid voor Rotterdam-Zuid

De PR-campagne ZieZuid is opgezet om Rotterdam-Zuid eens door een andere bril te bekijken en in te zoomen op de mooie dingen die Rotterdam-Zuid te bieden heeft. Denk aan de onontdekte plekken, bijzondere initiatieven, mooie mensen en positieve ontwikkelingen van Zuid waar menig Rotterdammer (in Noord) nog geen weet van heeft. ZieZuid wil zoveel mogelijk mensen enthousiast maken over deze onontdekte kant van Rotterdam en duizenden redenen geven waarom Zuid ‘gers’ is. Enthousiastelingen over hun unieke plek op Rotterdam-Zuid kunnen dit delen op Instagram via de hashtag #ziezuid.

– Rotterdams onderzoek
Voorafgaand aan de kick off had onderzoeksbureau Ruigrok | Netpanel het onderzoek ‘Hoe goed kent de Rotterdammert zijn stad?’ in opdracht van woningcoöperatie Woonstad Rotterdam laten uitvoeren. Een kwantitatief onderzoek onder Rotterdammers naar de houding en kennis ten opzichte van Noord en Zuid. Zo werden de typisch Rotterdamse plekken in 11 van de 20 gevallen herkend. Vooral Rotterdam-Zuid blijkt voor Rotterdammers uit Noord een onbekend terrein. Maar liefst 89% van de Noordelingen kan de Botanische Tuin niet thuisbrengen, evenmin het Zuiderpark (58%) en de populaire Fenixloodsen (44%).
Rotterdammers kennen hun stad weliswaar onvoldoende, ze geven de stadsdelen net een voldoende. Inwoners van Rotterdam-Noord beoordelen Zuid met gemiddeld een 5,6. Zuiderlingen zijn iets positiever gestemd over Noord en geven het stadsdeel gemiddeld een 6,5.

– Reusachtige bril
Zaterdag 31 oktober 2015 was de officiële aftrap van de campagne en verscheen er in de middag een creatief object en interactief billboard in de vorm van een reusachtige bril naast de Markthal in Rotterdam. Via een livestream enthousiasmeerden en spoorden twee rasechte entertainers op Rotterdam-Zuid, Tim Hartog en Jack Kerklaan, voorbijgangers aan en bezoek te brengen aan Katendrecht en/of het Afrikaanderplein. Zie hier de compilatievideo.

– Fotowedstrijd
In november werd op Instagram de fotowedstrijd #ZieZuid gehouden, en met overweldigend succes. Rotterdammers en fans van Zuid konden hun foto’s delen van meest bijzondere plekken op Zuid. Uiteindelijk zijn er honderden kwalitatief hoogwaardige foto’s geüpload

– Spotlights
Op 8 januari 2016 werden de locaties van de winnende foto’s letterlijk in de spotlights gezet. De winnaars kregen in Theater Walhalla uit handen van burgemeester Aboutaleb hun winnende foto op canvas. Geïnteresseerden konden naderhand op eigen gelegenheid of met een stadsambassadeur Rotterdam de verlichte plekken bezoeken.

Rotterdamse aanpak
Wijvan010 was in opdracht van pr-bureau Coopr vanaf het begin betrokken bij deze pr-campagne en maakt(e) vast onderdeel uit van het projectteam. Van ontwikkeling creatief concept tot uitvoering. Op dit moment wordt achter de schermen gewerkt aan een eventueel vervolg van deze campagne.

Resultaat
Deze PR-campagne heeft in de Rotterdamse media, maar ook in de landelijke pers voldoende aandacht gehad, zoals over het onderzoek in de Metro en RTV Rijnmond, de start met de reusachtige bril, onder meer bij RTV Rijnmond, Open Rotterdam, Metro en Algemeen Dagblad en over de Spotlights, onder andere de Metro, De Telegraaf en RTV Rijnmond.



Opdrachtgever: Coopr in opdracht van Woonstad Rotterdam
Dienstverlening: Consumenten PR, Online PR, Event PR

logo_ZieZuid


Inwoners uit Rotterdam-Noord geven aan Rotterdam-Zuid gemiddeld het cijfer 5,6. Dit is voor een groot deel toe te schrijven aan de onbekendheid van dit stadsdeel voor de Noordelingen.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail