Brand PR .

Actieve mediabenadering voor Dinner in the Sky (Rotterdam-Zuid)

Dinner in the Sky is een wereldwijd culinair concept, waarbij topkoks op 50 meter hoogte hun gasten in de watten leggen. In verschillende steden, waaronder Rome, Brussel, Parijs en Rotterdam kun je dineren op spectaculaire hoogte. In Rotterdam-Zuid kon je ook op grote hoogte genieten als voorproefje op het tweedaagse culinaire event Tafel op Zuid dat enkele maanden later werd gehouden.
Beide evenementen maakten deel uit van de campagne ZieZuid om positieve schijnwerpers te richten op dit stadsdeel van Rotterdam. En wat is de beste manier om een blik te werpen ‘op Zuid’? Vanuit de lucht natuurlijk.

Vraag

Kunnen jullie media-aandacht genereren voor Dinner in the Sky, onder andere door actief de media te benaderen?

Logo ZieZuid, klant van Wijvan010
Tafel op Zuid

Resultaten

Deze unieke beleving kreeg goede pers. Een aantal media schoof letterlijk aan, zoals het AD dat een artikel schreef met als kop ‘Smullen op 50 meter hoogte’.
Ook besteedden verschillende culinaire en Rotterdamse blogs aandacht aan Dinner in the Sky, zoals Rotterdam HTSPT, MeisjeaandeMaas.nlGersRotterdam.nl, Dailycappuchino.nl en TheLemonkitchen.nl.

Onze Rotterdamse aanpak

Wijvan010 werkte een PR-aanpak uit, waaronder een winnaarsactie in het huis-aan-huisblad en zorgde voor het opstellen en versturen van een persuitnodiging plus persbericht en nodigde actief een selecte groep media uit voor deelname aan Dinner in the Sky.
Ook de organisatie/ontvangst van de pers bij het evenement lag in onze handen.
Door de specifieke Rotterdamse expertise en perscontacten was (en is) het mogelijk voor Wijvan010 een flink bereik te realiseren, ook op grote hoogte.

Aan de reactie van deze deelnemer te zien, was het evenement een schot in de roos:

“Ah, nu zie ik het. Toch wel mooi, dat Zuid. Ik kende Rotterdam-Zuid wel, maar vanaf deze hoogte is het een hele andere beleving. En heel veel lekkers op het gebied van Food. Nu weet ik waar ik moet zijn voor lekker eten op Zuid.”

Wil je eens met ons sparren over hoe wij het echte verhaal van jóuw organisatie kunnen communiceren? We spreken je graag.

Wil je deze case delen?