Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

Bakkie Pleur #1 – Ron Veldman

Posted by on feb 23, 2018 in Bakkie Pleur, Blog

“Ik begrijp de taal die ze hier spreken”

Het eerste bakkie Pleur drink ik met Ron Veldman, eigenaar en directeur van Marketing & Salesbureau Tomorrow gespecialiseerd in lokale promoties voor retailers. We ontmoeten elkaar bij ons kantoor op Noordereiland; hij met twee ovenverse Zeeuwse bolussen onder de arm. Hmmmmm…. !

“Ik heb me om diverse redenen aangemeld voor deze challenge. We hadden destijds bij De Lotto al een goede klik. Sindsdien volg ik wat je zoal doet. Nu je vijftig bent geworden vond ik het tijd om weer eens bij te praten. Bovendien zitten we met onze bedrijven ook nog eens dichtbij elkaar. Zeker nu we op de Westblaak zitten, en niet meer in het Scheepvaartkwartier. Gelukkig maar dat we verhuisd zijn, want nu die Maastunnel dicht is, had ik helemaal de wijk niet meer uitgekomen. Nu doe ik er nog steeds lang over, maar niet zo lang als dat ik daar had gezeten.”

Rotterdammer(t)s?

“Ik werk niets liever dan met Rotterdammers. Ik begrijp de taal die ze spreken. Ze zijn lekker recht voor zijn raap en hebben totaal geen poeha. Ik ben ook altijd heel erg op Rotterdam georiënteerd geweest. Ik houd hier al twintig jaar kantoor en heb zelf in Rhoon en Spijkenisse gewoond, maar nu alweer 25 jaar als import-Brabander in Standaardbuiten. En … ik ben natuurlijk fan van Feyenoord.”

Doen?

“Onze website moet nodig geactualiseerd worden. We overdenken echter om onze bedrijfsnaam Tomorrow te veranderen. Die naam dekt niet meer de lading van onze activiteiten en is onduidelijk in het buitenland. Zeker nu we ook in Duitsland opereren. De inhoud en vormgeving van de website kan pas hierop worden aangepast als duidelijk is wat die naam wordt. En natuurlijk vinden we dat we onze website zelf kunnen aanpassen. Alleen nu nog de tijd hiervoor vinden. Ha, ha!”

Opvallend?

“Door de toename van het gebruik van social media vind ik het contact veel onpersoonlijker geworden. Zelfs problemen worden tegenwoordig opgelost via Whatsapp. Dat zie ik ook bij mijn eigen kinderen. Ik geloof dat hier in de toekomst een kentering gaat komen. Daarnaast signaleer ik dat veel jongeren om me heen een burn-out hebben. Ik had bij de opkomst van social media al voorspeld dat dit zou gaan gebeuren. Ik betrap mezelf er eerlijk gezegd ook op dat ik steeds weer op mijn mobiel wil kijken, waardoor ik voor mijn gevoel geen rust meer heb.”

Nog een bakkie?

“Daar waar ik naartoe ga, neem ik je zeker in mijn achterhoofd mee. Ik zal kijken of ik je bureau ergens naar voren kan schuiven. Ik hoop in ieder geval dat we elkaar in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen.”

 

Ron Veldman, Directeur Tomorrow 

 

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Leave a Reply