Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

Bakkie Pleur #9 – Femke Akkerman

Posted by on mrt 23, 2018 in Bakkie Pleur, Blog, Interview

“In Rotterdam hoeft het gelukkig niet allemaal zo gelikt”

Het negende bakkie Pleur in het kader van mijn 50-Bakkies-Pleur-Challenge drink ik met Femke Akkerman, content marketeer en vlogger in de dop.  We zien elkaar bij de Coffee Company aan het Eendrachtsplein. Zij bestelt een cappuccino en ik een koffie verkeerd. Bakkie Pleur op haar best!

 “Ik wilde sowieso al een keerje afspreken op je nieuwe kantoor. Deze uitnodiging voor een bakkie Pleur  was het perfecte moment om dat te doen. Wij zijn ooit gematcht via een wederzijdse kennis; zij vond dat wij als vakgenoten met een enorme passie voor deze stad elkaar zeker eens moesten leren kennen. Bij onze eerste afspraak toen, bij Kopi Soesoe op Katendrecht, bleek dat jij mijn zus weer goed kende. Rotterdam blijkt dan toch niet zo groot. Haha”

Rotterdammer(t)s?
“Ik vind Rotterdammers lekker ondernemend. Ze doen het gewoon. Het wordt steeds creatiever, het hoeft niet allemaal zo gelikt en er gebeurt gewoon veel ineens. Zoveel dat ik vaak niet eens kan kiezen wat ik een weekend ga doen, omdat er zoveel tegelijkertijd georganiseerd wordt. Het heeft voor mij veel weg van Berlijn, gek genoeg ben ik daar eigenlijk nog maar één keer geweest, maar ik voel dezelfde vibe of zo. Steeds meer leuke, aparte en creatieve zaakjes poppen op, zeker bij mij in de buurt op Katendrecht, zoals Posse Espressobar naast Theater Walhalla of Café de Ouwehoer op het Deliplein. Maar ook steeds meer ruimte voor start-ups, zoals in BlueCity, M4H-gebied, CIC Rotterdam etc. ”

Opvallend?
“Het valt me op dat steeds meer mensen aan het ‘broadcasten’ zijn, dus hun verhaal op een eigen kanaal aan het vertellen zijn. En hierbij is authenticiteit natuurlijk enorm belangrijk. Oftewel, dan heb je het over influencermarketing. Ik volg nu een paar Rotterdamse vloggers op YouTube en Instagram, zoals Kaj Gorgels met @Kajstypetjes. Die is echt heel erg grappig. Hij is inmiddels ook presentator bij RTL en grote YouTube-kanalen als Concentrate. Sinds kort houd ik ook de kanalen van Liana Engibarjan in de gaten. Knappe jonge meid die als schipper in de binnenvaart werkt en alleen dat is al een mooi verhaal. Liana viel mij altijd al op toen ze als matroos op de waterbus werkte, en nu is ze een frisse portvlogger op LinkedIn en  Youtube. En natuurlijk niet te vergeten in dit rijtje, de stylist en bekende Rotterdammer Fred van Leer met ruim 491.000 volgers op Instagram.”

The day after?
“Ik ben nu mijn interim-communicatieopdracht bij RDM aan het afronden en vertrek dan voor een maand naar Nicaragua. Ik wil daar onder andere verder gaan met het opkrikken van mijn Spaans, want als ik terugkom wil ik rondleidingen door Rotterdam aan Spaanstaligen gaan geven. Verder wil ik me vooral gaan richten op videomarketing en vloggen. Sowieso breekt dan een onzekere periode aan. Ik moet op zoek naar nieuwe opdrachtgevers, zal mijn netwerk volop gaan uitbreiden en nieuwe ingangen zoeken.”

Nog een bakkie?
“Dus na mijn trip plannen we zeker een nieuwe date om te kijken wat we nog meer voor elkaar kunnen betekenen.”
– “Doen we, Femke!”

 

Femke Akkerman, your creative content marketeer

 

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Leave a Reply