Corporate PR .

De wens: Hotelschool The Hague autoriteit in aanpak voedselverspilling

Hotelschool The Hague is een van de oudste onafhankelijke hotelscholen ter wereld en heeft kwaliteit, gastvrijheid, duurzaamheid en innovatie hoog in het vaandel staan. De wens is voorloper te zijn in de aanpak van voedselverspilling. Dat is geen overbodige luxe, want wereldwijd wordt ongeveer een derde van het voedsel verspild. Ofwel: zo’n 1,3 miljard ton, en in Nederland alleen al 700 miljoen kilo. Waarvan circa 14% van de horeca afkomstig is. Dat kan en moet anders volgens Hotelschool The Hague, met als een van de oplossingen: ‘food circularity’.
Een mooie missie die Wijvan010 onderschrijven en waar we destijds graag onze tanden inzetten.

Vraag

Hoe kunnen we ons positioneren als inspirerende autoriteit in de aanpak van voedselverspilling? En: hoe komen we nadrukkelijker in beeld bij online nieuwsmedia, bloggers en influencers?

Logo Hotelschool The Hague, klant van Wijvan010

Resultaten

Het Food Rescue Team van Hotelschool The Hague had ten tijde van onze opdracht al zo’n 33.000 kilo aan voedsel gered en opgehaald, waarvan het merendeel tomaten. Deze zijn op verschillende manieren verwerkt in soepen, salades, sauzen, pizza’s en chutneys in de keukens en restaurants.
Onze bijdrage: Wij hebben een PR-advies met scherpe positionering voor food circularity opgesteld, zodat ze een stevig verhaal hebben en weten hoe ze de initiatieven die ze ondernemen kunnen delen en – vooral – anderen kunnen inspireren, zodat die het voorbeeld volgen om vergelijkbare acties te starten.

Onze Rotterdamse aanpak

Voor een scherpe positionering hebben we gesprekken gevoerd met alle food rescue-ervaringsdeskundigen en betrokkenen binnen Hotelschool The Hague. Met die input zijn we aan de slag gegaan. Samen met de Hotelschool The Hague zijn we gekomen tot een heldere ‘Why, How en What voor de food circularity’, conform de Golden Circle van Simon Sinek.

Wil je eens met ons sparren over hoe wij het echte verhaal van jóuw organisatie kunnen communiceren? We spreken je graag.

Wil je deze case delen?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp