Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

Hotelschool The Hague kiest Wijvan010

Posted by on dec 18, 2018 in nieuws, Persbericht

  •  

     

     

     

Hotelschool The Hague kiest Wijvan010

Hoe kunnen wij ons als autoriteit profileren omtrent de aanpak van voedselverspilling? Die vraag stelde Hotelschool The Hague aan Wijvan010. Het voorstel voor een gerichte aanpak viel dusdanig in de smaak dat de Hotelschool ons hiertoe direct in de arm neemt.

Meer aandacht voor voedselverspilling (prevent food waste/food rescue), en liever nog: een adequate aanpak, is geen overbodige luxe. Wereldwijd wordt er ongeveer een derde van het voedsel verspild. Dat betekent ieder jaar zo’n 1,3 miljard ton voedsel, waarvan alleen al in Nederland 700 miljoen kilo. De horeca is een van de grootste verspillers met zo’n 51 miljoen kilo (14%). Dat kan en moet anders volgens Hotelschool The Hague. 
“Daartoe hebben onze tweedejaarsstudenten verschillende initiatieven ontplooid, waaronder SOOP (met ‘gered’ voedsel zijn 1.500 nieuwe zeepjes gemaakt). Verder hebben onze studenten in speciale Food Rescue Teams inmiddels al bijna 33.000 kilo voedsel ‘gered’. Deze ambitie komt voort uit onze strategic objectives, waarmee we een directe bijdrage willen leveren aan de United Nations Sustainable Development Goals. We zijn gestart met no. 12.3 Responsible Consumption & Production”, aldus Anna de Visser-Amundson, Senior Lecturer and Research Fellow in Marketing

Direct een klik
“De aanpak van voedselverspilling vinden wij belangrijk. Met de verschillende initiatieven rondom prevent food waste en food rescue willen we daarin het voortouw nemen, dit delen en vooral anderen inspireren, zodat ze ons voorbeeld volgen om vergelijkbare initiatieven te starten. Wijvan010 helpt ons om onze inspanningen rondom voedselverspilling wereldkundig te maken en daarmee dus een sneeuwbaleffect te creëren. Het pr-bureau weet van wanten en hanteert een directe Rotterdamse aanpak om vraagstukken te tackelen. Bovendien was er meteen een prettige klik met de mensen van Wijvan010. We hebben er dan ook veel vertrouwen in en verwachten een succesvolle samenwerking met mooie resultaten”, zegt De Visser-Amundson.

PR-plan met studenten
Esther Janssen, oprichter en eigenaar van Wijvan010 is blij met de uitdagende opdracht. “Hotelschool The Hague is een bevlogen opdrachtgever met een gevestigde internationale reputatie die haar studenten deze bewustwording graag wil meegeven. Als toekomstige managers in de hospitality branche kunnen zij straks na hun opleiding ook echt iets betekenen op dit vlak. Wij gaan die uitdaging dan ook graag aan. Om te beginnen voeren we gesprekken met alle food rescue-ervaringsdeskundigen en andere betrokkenen binnen Hotelschool The Hague. Met die input gaan we vervolgens aan de slag. We toetsen de concept-positionering en vertalen dat vervolgens samen met studenten naar een pr-plan. De verwachting is dat we voorjaar 2019 het plan gaan uitrollen.”

Het Food Rescue Team van Hotelschool The Hague heeft inmiddels al zo’n 33.000 kilo aan gered voedsel opgehaald waarvan het merendeel tomaten. Deze tomaten zouden anders zijn weggegooid. The Hotelschool The Hague verwerkt de tomaten op verschillende manieren in haar keukens en restaurants in: soepen, salades, sauzen, pizza’s en chutneys, maar ook als decoratie of door ze mee te geven aan studenten.

 

Hotelschool The Hague is opgericht in 1929 en is daarmee een van de oudste onafhankelijke hotelscholen ter wereld. De school heeft twee campussen, een in Den Haag en een in Amsterdam, met meer dan 2.500 studenten en 200 medewerkers. Het opleidingsinstituut heeft kwaliteit, gastvrijheid, duurzaamheid en innovatie hoog in het vaandel staan. Hotelschool The Hague is sinds 2014 vijf keer uitgeroepen tot beste publieke Hotelschool van Nederland. In 2017 had de school volgens keuzegids hbo de beste Master bedrijfskunde. Afgestudeerden van Hotelschool The Hague bekleden wereldwijd managementposities in de gastvrijheidsbranche. Dit jaar won Hotelschool The Hague de Worldwide Hospitality Award in de categorie ‘best professional success’.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Leave a Reply