ibis Styles Rotterdam Ahoy neemt Wijvan010 in de arm voor PR

Zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten

ibis Styles Rotterdam Ahoy wil haar lokale naamsbekendheid en zichtbaarheid verder vergroten. Daartoe neemt het design budgethotel Wijvan010 in de arm. De komende weken gaan wij voor ibis Styles Rotterdam Ahoy aan de slag met het opstellen van een PR-strategie. Daaruit volgen in 2025 persacties. Wij werken daarbij samen met Femke Vermaas, van social media agency BYFEMKE en onderdeel van ons team, dat zowel voor het hotel als de het bijbehorende restaurant Giacobbe Aperitivo e Cucina de content en de socials zal verzorgen. 

Ibis Styles is de stylish variant binnen de ibis Hotels. De hotels hebben een vooruitstrevend design en bieden gasten speelsheid, inspiratie en thematische ervaringen in een comfortabele, gastvrije omgeving. In dit Rotterdamse geval een groene oase. ” Ons hotel bevindt zich vlak bij de plek waar veel gebeurt in Rotterdam: Ahoy. Ook winkelcentrum en theater Zuidplein zijn op loopafstand gelegen. We zijn een betrekkelijk nieuw hotel en meer exposure bij Rotterdammers en andere gasten en samenwerkingspartners is dan ook gewenst. Ook willen we echt een onderdeel zijn van de omgeving, Rotterdam Zuid. Onder meer door te investeren en te participeren in projecten voor de lokale gemeenschap. Vandaar dat we het Rotterdamse Wijvan010 in de arm hebben genomen. We weten dat ze een trackrecord hebben bij vergelijkbare PR-cases. We kijken er dan ook naar uit om deze samenwerking gestalte te geven”, zegt Paul Dirksen, General Manager bij ibis Styles Rotterdam Ahoy.

Foto v.l.n.r.: Esther Janssen (Wijvan010), John Nieuwland (Regional Director HR-Group), Paul Dirksen (General Manager ibis Styles), Femke Vermaas (BYFEMKE)

Inzicht voor input PR-strategie

Wij pakken het als volgt aan. “Het begint met het verkrijgen van inzicht om tot de kernvragen te komen: wat is er al en wat is er nog nodig? Aan de hand van desk- en fieldresearch, onder meer via interviews met de belangrijkste doelgroepen, verkrijgen we input om de PR-strategie vorm te geven. Ook houden we een strategische sessie met het management”, zegt Esther Jansen, eigenaar en oprichter van Wijvan010. “Voor het content- en sociale media-deel brengen we extra expertise in via social media-expert Femke Vermaas. Onder meer voor berichten op Facebook en Instagram van zowel het hotel zelf als restaurant Giacobbe. Ook verzorgt Femke Vermaas de online marketing. We zijn blij met de samenwerking met ibis Styles Rotterdam Ahoy. Het is mooi om voor zo’n bedrijf met internationale allure lokale verbinding te gaan zoeken en exposure te bewerkstelligen in Rotterdam.”

ibis Styles Rotterdam Ahoy maakt deel uit van het nieuwe centrum Hart van Zuid Rotterdam te midden van amusement, evenementen, expo’s en conferentievoorzieningen. Het design hotel telt 250 kamers, heeft een aansprekend thema, en biedt een groene oase van rust. Het heeft met Giacobbe Aperitivo e Cucina een Italiaans restaurant met Italiaanse chef-kok in haar midden. Het hotel ligt op een steenworp afstand van Rotterdam Ahoy. Het hotel telt circa 45medewerkers. ibis Styles maakt deel uit van de Franse Accor hotelgroep en telt 2.500 hotels, waarvan 688 ibis Styles hotels wereldwijd.

Ben jij ook geïnteresseerd in hoe je PR het beste voor jouw bedrijf kan inzetten? Kom langs, dan hebben we het erover! Plan vooraf wel een afspraak in.

Wil je dit nieuws delen?