Corporate PR .

Identity Games wil ‘in kaartenbak’ van media komen

Identity Games, een Rotterdams én innovatief Nederlands spellenbedrijf, ontwikkelt, produceert en verkoopt al ruim 25 jaar gezelschapsspellen (tabletop games). Klein in omvang, maar vanaf het pand aan de Westersingel, groots in nationaal en internationaal bereik. Wereldwijde succesnummers zijn bijvoorbeeld Escape Room The Game, Boom Boom Balloon en tailor made-edities van Monopoly.
Mijlpalen genoeg, maar helaas niet voldoende zichtbaar in de media… Terwijl ze wél de ambitie hebben dé autoriteit en hét meest begeerde spellenbedrijf van Nederland te worden.

Vraag

Wat moeten we doen om ‘in de kaartenbak’ van de media te komen? En hoe kunnen we ons het beste profileren richting (online) nieuwsmedia, zodat onze ambitie realiteit wordt.
Identity Games vroeg ons drie persacties uit te voeren in het najaar 2020. En ook in 2021 verzetten we graag wat pionnen voor dit mooie bedrijf.

Logo Identity Games, klant van Wijvan010

Resultaten

Voor deze mooie ambitie is een aansprekend verhaal een vereiste: op de website van Identity Games staat de nieuwe corporate story, die door ons is ontwikkeld en geschreven.
De drie persacties hebben mooie resultaten opgeleverd, waaronder een interview met Creative Director, Jan Maurits Duparc, bij RTV Rijnmond en bij het NPO Radio 1-programma Stax & Toine. Ook leverde de acties verschillende publicaties in aansprekende  (online) media op, waaronder De Telegraaf, Emerce, Nieuwsonlinemagazine.nl, Managersonline.nl.

Onze Rotterdamse aanpak

Bij Identity Games bestond onze aanpak uit de drietrapsraket, die we toepassen bij Corporate PR. Eerst moet de basis op orde. Uit de strategische sessie met het management ontsproot ons advies voor een aansprekende corporate story met als motto ‘Let the fun take over’. Daarna volgde de profilering via drie persacties (lees: drie persberichten). Zo mogelijk werd ingehaakt op de actualiteit, waaronder Corona.
Om de autoriteitspositie nadrukkelijker te laden is door ons geadviseerd een pr-onderzoek te doen. Kien/PanelWizard heeft dat onderzoek, onder 1.052 respondenten van 16-60 jaar en ouder, in december 2020 uitgevoerd. Bij de derde persactie stonden de uitkomsten uit dit onderzoek centraal.

Wil je eens met ons sparren over hoe wij het echte verhaal van jóuw organisatie kunnen communiceren? We spreken je graag.

Wil je deze case delen?