Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

  • Afbeelding Kerstboom eruit -Wisseltrick 1000x600
  • Afbeelding 3 - 1000x600
  • Afbeelding 2 1000 x 600
  •  

Sprookjesachtige vrachtwagen toerde begin dit jaar door Nederland om ‘kerstboomleegte’ op te vullen

Zodra de kerstboom begin januari wordt opgeruimd, verdwijnt in veel Nederlandse huiskamers de gezelligheid. Hoe die leegte op te vullen? Simpel: ‘Kerstboom eruit, Kamerplant erin’! Of zoals begin 2014: Kerstboom eruit – Wisseltruck – Kamerplant erin. Deze speciale ‘wisselmachine’ toverde ter plekke de door de aanwezigen meegebrachte kerstbomen om tot sfeervolle kamerplanten. Dit alles in een sprookjesachtig schouwspel met bevlogen acteurs, en wonderlijke licht- en geluidseffecten.

“We zagen de oproep op Facebook en vinden het een mooi initiatief”, aldus het enthousiaste koppel Leonoor Verplanken en Steven Boerema. “Die afgedankte kerstbomen die je vaak ziet liggen op straat, vinden we zo’n treurig gezicht. Dan is het goed dat ze op een leuke, symbolische manier omgewisseld kunnen worden voor kamerplanten. En dat er ook aandacht voor is. Meer groen om ons heen in huis vinden wij namelijk erg belangrijk.”

Wisseltruck was een initiatief van Bloemenbureau Holland dat de ‘wissel-vrachtwagen’ begin dit jaar vier grote steden aandeed in de donkerste maand van het jaar, om zodoende de leegte na het verdwijnen van de kerstboom op te vullen met een mooi, groen alternatief: de Woonplant van de maand januari 2014; de Kentia Palm. Behoorlijk wat mensen waren getuige van de bijzondere Wisseltruc(k) die begin januari 2014 achtereenvolgend stond op de Westermarkt in Amsterdam, op het Plein in Den Haag, op het Janskerkhof in Utrecht en op de Markt in Den Bosch. Honderden kerstbomen werden omgewisseld.

Onze Rotterdamse aanpak

Wijvan010 zorgde voor de free publicity in de regionale en lokale rtv en (online)media van de vier steden (Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Den Bosch) met als gevolg onder meer een publicatie in AD Haagsche Courant, een paginagroot artikel in AD Utrechts Nieuwsblad, een interview bij Omroep West en RTV Noord-Holland. Ook landelijk bleef de wisseltruck niet onopgemerkt. Zo besteedde het populaire Radio 538-programma ‘Evers staat op’ aandacht aan de actie (klik hier). We verzorgden ook de offline en online monitoring en berekenden zo de effectiviteit van de pr-inzet in euro’s uit. Daarnaast leverden we ook de social media rapportage op aan de hand van de online monitoring tool Coosto.

Opdrachtgever
Deze actie ‘Kerstboom eruit – wisseltruck – Kamerplant erin’ is bedacht door het Amsterdamse reclamebureau Kingsday in opdracht van Bloemenbureau Holland (www.mooiwatplantendoen.nl). In 2012 startte Bloemenbureau Holland weer met de actie ‘ Kerstboom eruit, Kamerplant erin’ en rolde het pr-gedeelte met succes in Rotterdam (‘rondje Noordereiland’) uit. Zie hier de casefilm van Kingsday. Een goede reden om dit in 2014 nogmaals samen op te pakken, maar dan onder de noemer van Wij van 010.

Opdrachtgever: Kingsday i.o.v. Bloemenbureau Holland
Dienstverlening: Consumenten PR, Advies
BBH

mooiwatplantendoen

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail