Brand PR .

Smarthoren geïntroduceerd bij relevante media

‘Smarthoren’ was een kleine tien jaar geleden een nieuw fenomeen op de Nederlandse hoortoestellenmarkt. Het Deense bedrijf GN Hearing bracht als eerste en onder deze noemer, samen met ontwikkelaar Apple, twee toestellen op de markt. Tijdens Bright Day, het jaarlijkse techfeest van Bright, hét tech-platform van Nederland, werd een van deze innovatieve hoorapparaten officieel gelanceerd en gedemonstreerd.
De term ‘Smarthoren’ werd in opdracht van GN Hearing bedacht door Bureauvijftig, een adviesbureau voor 50+ marketing in Utrecht. Bureauvijftig vroeg Wijvan010 voor de medialancering.

Vraag

Introduceer Smarthoren en de nieuwe toestellen bij relevante (online) media en bloggers.

Logo SmartHoren, klant van Wijvan010

Resultaten

Marijke Roskamp van het innovatieve en goed beluisterde radioprogramma BNR Eyeopeners interviewde kort na de lancering de general manager Erik Knipscheer en proefpersoon Fabian Spreeuw. Ook besteedden enkele innovatieve en/of gadgetgerichte sites aandacht aan het nieuwe fenomeen zoals gadgetgear.nlportablegear.nl en onemorething.nl.

Onze Rotterdamse aanpak

Omdat wij nieuwsgierig zijn en ons graag verdiepen in innovaties waren smarthoren en het geavanceerde hoorapparaat voor ons gewilde ‘producten’ om mee aan de slag te gaan. Naast advisering, het verzorgen van het persbericht en de lancering onder de aandacht brengen van relevante (online) media en bloggers, verzorgden we de offline en online monitoring. Zo berekenden we de effectiviteit van de pr-inzet. We willen namelijk ook graag laten zien wat het resultaat is (in €).

Wil je eens met ons sparren over hoe wij het echte verhaal van jóuw organisatie kunnen communiceren? We spreken je graag.

Wil je deze case delen?