Corporate PR .

Techniek College Rotterdam wil strategische ambities intern en extern laden

Techniek College Rotterdam is dé grootste mbo-school voor technisch beroepsonderwijs in de regio Rijnmond. Met als ambitie: dé perfecte technische leeromgeving creëren. Een waarin de student centraal staat en kwaliteit telt. Ze doet dit voor iedereen – ongeacht gender en/of herkomst – voor wie een mbo-opleiding in de techniek of technologie een nuttige stap is. Ook faciliteert Techniek College Rotterdam het duurzaam leren en verder ontwikkelen van medewerkers binnen bedrijven én contractonderwijs. Na de oprichting in 2016 heeft de mbo-school eerst een stevig fundament gelegd onder de organisatie en het onderwijs. Nu, na het formuleren van nieuwe strategische ambities, is het tijd om zich ook actief naar buiten te richten en haar verhaal te vertellen.

Vraag

Hoe kunnen we onze strategische ambitie(s) zowel in- als extern ‘laden’ en dit vertalen naar unieke verhalen?

Schouders eronder

Het eerste succes is inmiddels een feit: een kort en duidelijk verhaal van de ambities en advies voor de interne introductie ervan. De komende maanden staan in het teken van het ontwikkelen van een sterk visieverhaal om autoriteit – het zogenaamde thought leadership – te creëren. Acties die volgen zijn: actief naar buiten treden met enkele relevante actuele onderwijsthema’s. Thema’s met oog voor trends, ontwikkelingen, opvattingen en opinies die voortkomen uit de strategische ambities van Techniek College Rotterdam. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan een stevige Corporate PR-strategie, een Corporate PR-plan en interne communicatiestrategie, inclusief aanpak en activiteiten(kalender).

Onze Rotterdamse aanpak

Om tot doortimmerde en passende plannen en verhalen te komen, maakt Wijvan010 gebruik van scherpe interviews en inspirerende brainstormsessies om behoeften, wensen en unieke mogelijkheden helder in kaart te brengen. Ook bij Techniek College Rotterdam zijn en worden deze toegepast. De betrokkenheid en écht kwaliteit willen leveren zijn kenmerkend van begin tot einde van de opdracht. Alle energie is hierop gericht.     

Wil je eens met ons sparren over hoe wij het echte verhaal van jóuw organisatie kunnen communiceren? We spreken je graag.

Wil je deze case delen?