Vijf nieuwe commerciële creatievelingen voor Rotterdamse spelleninnovator Identity Games

Nieuwe spelletjesfanaten zorgen voor frisse wind en versterking van het team

13 juli 2023 – De Rotterdamse spelleninnovator Identity Games heeft zich de afgelopen tijd versterkt met negen nieuwe medewerkers, van wie er vijf op de commerciële afdeling werken. Allemaal even enthousiast, creatief en gek op spellen. Voor het spellenbedrijf betekent dit een frisse wind en tegelijkertijd de uitdaging om de nieuwe medewerkers vertrouwd te maken met ‘de Identity Games look-and-feel’. “We zijn blij met deze groep gepassioneerde creatievelingen en verwachten dat zij stuk voor stuk een bijdrage leveren aan onze kerngedachte: Let the fun take over”, aldus Jeroen Nugteren, Managing Director bij Identity Games.

De nieuwe medewerkers zijn:

Mark Versteegh (31) die toetreedt als accountmanager Retail Benelux. Hij is verantwoordelijk voor de sales naar alle retailketens in de Benelux. Hiervoor was hij accountmanager bij uitgever Sdu. “De combinatie van het verkopen en spelen van bord- en kaartspellen en de motivatie van het team maakt dit een ideale baan voor mij”, aldus Mark.

Natascha van der Klauw (23) treedt in dienst als marketing medewerker. Met als belangrijkste taak: bekendheid en enthousiasme genereren rondom Identity Games via online en offline kanalen. Natascha heeft hiervoor in de horeca gewerkt. “Heel bijzonder en uniek om bij een bordspellenbedrijf te werken. Met spellen die ik zelf leuk vind en waar je anderen blij mee kunt maken. Een betere combi bestaat niet”, aldus Natascha.

Jeroen Bekker (40) is de nieuwe Export Manager. Hij is verantwoordelijk voor de internationale verkoop van de spellen en onderhoudt contacten met nieuwe en bestaande klanten in het buitenland. Voorheen was hij tien jaar Commercieel Directeur bij Fun Promotion en inkoopmanager bij Fyron Group. “Het creëren van nieuwe spelconcepten tot een echt nieuw product waar het hele team zich verantwoordelijk voor voelt. Dat zijn de wortels van Identity Games. Deze toegewijde werksfeer brengt veel positieve energie met zich mee. Een heerlijke plek dus om in te werken en aan bij te dragen”, zegt Jeroen.

Wessel Sloof (27) reist als accountmanager stad en land af om spellen op maat aan te bieden aan grote bedrijven, die de spellen inzetten voor interne- of externe communicatie. Creativiteit heeft hij zeker. Zo werkte hij als barista en copywriter. “Voor mij was de keuze voor Identity Games simpel: ik wilde van mijn nerd-hobby’s mijn werk maken. Gelukkig was de liefde wederzijds!”, aldus Wessel.

Shannon van den Berg (30) is als Sales Manager Tailor Made verantwoordelijk voor de afdeling van de op maat gemaakte spellen. Na een korte periode bij een ander bedrijf, is ze sinds november 2022 weer terug op het oude nest. “Zo’n uiteenlopende baan vind je nergens. Het is nog steeds elke dag een feest om voor bedrijven de meest uiteenlopende spellen op maat te mogen ontwikkelen”, zo besluit Shannon.

De vijf nieuwe commerciële creatievelingen met hun favoriete Identity Games-spellen. Met v.l.n.r. Mark met De Verraders waarin volgens hem alle elementen voor een goed spel zitten: spanning, keuzes maken en het samenspelen (of toch niet), Natascha met Who’s The Dude: “hét partyspel is dat niet mag ontbreken in je spellenkast”, Jeroen met Escape Room The Game dat volgens hem mensen over de hele wereld met elkaar verbindt en plezier laat maken. “En dan wordt het ook nog eens in meer dan 30 landen succesvol verkocht. Waanzinnig”, Wessel met Escape Room The Game – 2 players “Het is één van de eerste IG-spellen die ik speelde. Dat blijft bijzonder.”, en Shannon met Bissell Life Happens boardgame: “Het hele proces van de visie van de klant vertalen in een creatief bordspel tot maatwerkpionnen aan toe is hier fantastisch gelukt. Daar ben ik erg trots op.”

Is dit iets waar je meer over wilt weten? Maak even een afspraak, dan beantwoord ik graag je vragen.

Wil je dit persbericht delen?