Facebook logo Twitter logo LinkedIn logo Pinterest logo

Aan de slag met corporate PR Identity Games

Posted by on okt 27, 2020 in nieuws
  • Nightmare Horror Adventures
  •  
  • Rotterdamse spelleninnovator Identity Games
  •  

    Escape Room The Game, Boom Boom Balloon, Who’s the Dude, Wildlife en tailor made-versies van Monopoly. Dit is een kleine greep uit het imposante spellenportfolio van Identity Games dat wereldwijd succes boekt. Om haar missie ‘Let the fun take over’ nog verder kracht bij te zetten en haar corporate PR te versterken kiest deze Rotterdamse spelleninnovator voor Wijvan010. De samenwerking is per direct van kracht.

     

“We zijn ooit begonnen op een Rotterdamse zolderkamer en wilden graag in zee met een PR-bureau waar de Rotterdamse doenersmentaliteit de boventoon voert. Zo kwamen we terecht bij Wijvan010. Hoewel we het qua verkoop, omzet en waardering meer dan goed doen in de wereldwijde spellenmarkt vinden we het nodig om onze corporate communicatie en PR een boost te geven. Dit om onze missie – het verbinden van mensen door ze plezier, belevenissen en verbazing te brengen – duidelijk uit te dragen. Wijvan010 gaat ons daar de komende tijd bij ondersteunen”, aldus Jan-Maurits Duparc, Chief Creation bij Identity Games.Nightmare Horror Adventures


Samen grenzen opzoeken met plezier
Esther Janssen, eigenaar en founder van Wijvan010 is verheugd over deze nieuwe klant. “Identity Games is een grote creatieve naam in de wereldwijde spellenbranche. Klein in omvang met 28 medewerkers, maar groots in het bedenken van spellen die mensen wereldwijd verwonderen. Ze zijn ook een beetje ‘het stoute jongetje’ van de klas’ dat soms de grenzen opzoekt. Daar houden wij wel van. We gaan dan ook graag en met veel plezier de uitdaging aan om hun corporate pr verder te versterken. Onder meer via het opstellen van een corporate plan en corporate verhaal en drie persacties dit najaar, waaronder nu de lancering van het nieuwe, spannende bordspel NIGHTMARE Horror Adventures dat inspeelt op de populaire horrortrend onder jongeren.”

 

Identity Games is een innovatief Nederlands spellenbedrijf dat al ruim 25 jaar bordspellen ontwikkelt, produceert en verkoopt. Het bedrijf bedenkt en maakt zowel spellen op maat voor de zakelijke markt als spellen voor thuis voor alle leeftijdscategorieën. Met als missie het verbinden van mensen door ze plezier en belevenissen te brengen vanuit de gedachte Let the fun take over! Identity Games is in 1992 begonnen op een zolderkamer en door de jaren heen uitgegroeid tot een speler van groot creatief formaat in de wereldwijde spellenbranche. Identity Games heeft nationaal en internationaal al talloze nominaties en prijzen in de wacht gesleept, waaronder meerdere keren de prestigieuze Nederlandse prijs ‘Speelgoed van het Jaar’. Miljoenen mensen kennen titels als Escape Room The Game, Boom Boom Balloon, Wildlife, The Original Mouthguard Challenge, Who’s The Dude en tailor made-versies van Monopoly. Sinds 2001 is Rotterdam Monopoly beschikbaar en is met afstand de best verkopende stedeneditie van Nederland. Identity Games wil ieder jaar opnieuw uitkomen met een succesvol, innovatief en creatief spel. Het Rotterdamse bedrijf gevestigd aan de Westersingel 108, telt 28 medewerkers en heeft een jaaromzet van 15 miljoen euro.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Leave a Reply