“Destijds gaf je samen met Els Veltkamp een workshop over Storytelling voor Surfspot. Naderhand hadden we zo’n leuk gesprek met elkaar dat ik je sinds die tijd ben blijven volgen. En Els trouwens ook! De uitnodiging om een bakkie pleur met je te drinken kon ik niet afslaan. Ik wilde weten waar je mee bezig bent. Ik werk nu vijf jaar bij Hotelschool The Hague. Destijds ben ik gestart met branding en interne communicatie, maar sinds ruim een jaar ben ik verantwoordelijk voor de branding en online marketing. Ik vind het geweldig dat ik de visie van de school kan ondersteunen met de branding. Onze community is enorm groot, zeker voor zo’n relatief kleine school. Er is altijd wel iemand die weer een connectie heeft met een oud-student van ons. Samen met een vriendin ben ik onlangs de Food & Travelblog ‘Foodies Have Arrived’ gestart. Lekker eten en culinaire hotspots in binnen- en buitenland staan hier centraal. Sinds kort hebben we de rubriek Fabulous Foodie waar we ondernemers die wij bijzonder vinden, enthousiast laten vertellen over hun product. Zo interviewden we onlangs Marion van den Blik, eigenaresse van Betjeman & Barton Nederland. Als echte theeliefhebber vertelde ze ons alle ins en outs over het prachtige theemerk Betjeman & Barton. Ze is ontzettend positief, een echte ondernemer en heel erg inspirerend.”
“Ik heb Rotterdam ooit tijdens een boottocht door de haven als een industriële stad leren kennen. Op een bepaald moment gingen twee goede vrienden van mij hier wonen en kwam ik er vaak twee keer per week. Sindsdien heeft de stad een speciale plek in mijn hart. Ik kom hier graag. Rotterdam is bruisend, in ontwikkeling, en er is altijd wel iets te doen. Zo kom ik graag voor de sfeer en het lekkere eten bij Brasserie Pierre in de Pannekoekstraat. ‘Very Instagrammable!’ Vorig jaar heb ik zelfs in 010 mijn Neven & Nichtendag georganiseerd. Zij kwamen uit alle windstreken en waren erg onder de indruk van de stad. Begin 2017 bezocht ik de expositie ‘A Different Vision on Fashion Photography’ van Peter Lindbergh in de Kunsthal. Ik was toen erg onder de indruk van het spectaculaire overzicht van Lindberghs collectie. En vorige week nam ik nog deel aan een leuk netwerkevent van Smart-Up Network.”
“Ik werk met verschillende Rotterdamse bureaus samen en hou vooral van de creativiteit en de mentaliteit. Er worden harde deadlines gesteld en het zijn echte aanpakkers! Vanuit mijn Oosterse nuchterheid kan ik mij hierin erg vinden.”
“Ik vind het een uitdaging om met ons team de ontwikkelingen in het vak bij te houden, die volgen zich zo snel achter elkaar op. Daarnaast ben ik constant op zoek naar goede content, die we kunnen linken aan ons merk. Bij Hotelschool The Hague hechten we grote waarde aan het persoonlijke aspect in het creëren van een unieke gastvrijheidsbeleving. Ik vind het belangrijk om persoonlijke verhalen en ervaringen van onze studenten, alumni en collega’s tot leven te brengen. Deze wil ik dan ook graag laten terugkomen in onze marketing- en communicatie uitingen.“
“Sinds ruim een jaar focussen wij ons vanuit onze kernwaarde duurzaamheid, op voedselverspilling. Zo hebben wij vorig jaar achtduizend kilo groenten gered met ons zogeheten HTH Food Rescue Team. Heeft een tomatenteler bijvoorbeeld een overschot aan tomaten, dan belt hij ons op. Ons Food Rescue Team gaat deze tomaten dan zo snel mogelijk ‘redden’. Vervolgens bereiden onze chefkoks samen met onze studenten dagenlang diverse gerechten van die geredde tomaten. Denk aan pizza’s, broodbeleg, soep etc. Zo wordt de waarde van de producten behouden en komen de groenten weer terug in de menselijke voedselketen. We willen ons HTH Food Rescue Team dit jaar nog beter op de kaart zetten. Zo is er al een eigen logo ontwikkeld en werken we er hard aan om onze missie te delen, o.a. in de media.”
“Tegenwoordig willen mensen een connectie met een merk opbouwen, onderdeel zijn van het merk, maar toch individueel worden benaderd. Ze willen zich kunnen identificeren met de waarden en doelstellingen van een bedrijf. Een organisatie moet dus een goed en authentiek merkverhaal hebben. Voor merken is het een uitdaging om een unieke merkbeleving te creëren. De huidige technologie zorgt ervoor dat je jouw merk dichterbij de klant kan brengen. Echter is dit geen garantie voor betrokkenheid. Juist de combinatie van het merk, de mensen en technologie kan zorgen voor een sterke relatie tussen het bedrijf en hun doelgroep. Branding wordt dus steeds belangrijker.”
Zelf ben ik erg onder de indruk van de Diesel-campagne “Make Love, Not Walls” gemaakt door het Nederlandse bureau Anomaly Amsterdam. Diesel weet als merk waar het voor staat en durft een standpunt in te nemen. De kracht van liefde en verbinding komt in deze campagne zo sterk naar voren. Ook hebben ze goed nagedacht over het moment van lanceren.”
“Ik vond het een leuke ontmoeting met iemand uit mijn netwerk en heb nu meer over je achtergrond gehoord, inclusief je reisavonturen. Je bent altijd welkom voor een lekker kopje thee in het Haagse!”
Heb je ook zin in een bakkie Pleur? Meld je aan!
Wijvan010
Het Industriegebouw
Goudsesingel 102
3011 KD Rotterdam
info@wijvan010.nl
Foto’s: Studio Bauman | Op alle beelden berust copyright Vormgeving: Renew Identity