Brand PR .

ZieZuid bekijkt Rotterdam-Zuid door positieve bril

De PR-campagne ZieZuid is destijds opgezet om Rotterdam-Zuid eens door een andere bril te bekijken en in te zoomen op de verborgen parels. Denk aan onontdekte plekken, bijzondere initiatieven, mooie mensen en de positieve ontwikkelingen ‘op Zuid’ waar menig Rotterdammer in Noord (nog) geen weet van heeft.
ZieZuid, een initiatief van Woonstad Rotterdam, wil zoveel mogelijk mensen enthousiast maken over deze onontdekte kant van Rotterdam en duizenden redenen geven waarom Zuid ‘gers’ is.

Vraag

WoonstadRotterdam/Coopr vroeg Wijvan010 het positieve tegengeluid te laten horen via een PR-campagne.

Logo ZieZuid, klant van Wijvan010

Resultaten

De PR-campagne, gebaseerd op een onderzoek onder de inwoners van Rotterdam: ‘Hoe goed kent de Rotterdammert zijn stad?’, kreeg in de Rotterdamse media, maar ook in de landelijke flink aandacht. Berichten over het onderzoek verschenen in Metro en bij RTV Rijnmond. De start met de reusachtige bril werd opgepakt door RTV RijnmondOpen RotterdamMetro en Algemeen Dagblad en andere media. En de Spotlights door onder andere Metro, De Telegraaf en RTV Rijnmond.
De campagne was tevens de start en aanleiding voor meerdere initiatieven die – met succes – een ander licht op Zuid wierpen. Voor een van deze projecten – Dinner in the Sky/Tafel op Zuid – mochten we eveneens de PR-campagne verzorgen.

Onze Rotterdamse aanpak

Rotterdamser dan dit krijg je het bijna niet, dus we waren ‘rete’ trots dat we in opdracht van PR-bureau Coopr vanaf het begin betrokken waren en deel uit maakten van het projectteam. Van de ontwikkeling van het creatief concept tot en met de uitvoering.
Onderdelen die wij expliciet voor onze rekening namen waren de pr rondom de officiële aftrap van de campagne met de reusachtige bril, de Instawalk010 (een fotowedstrijd via Instagram #ZieZuid) en het letterlijk in de spotlights zetten van de winnende foto’s op verschillende locaties.
De makers kregen in Theater Walhalla uit handen van burgemeester Aboutaleb hun winnende foto op canvas. Geïnteresseerden konden naderhand op eigen gelegenheid of met een stadsambassadeur Rotterdam de verlichte plekken bezoeken. De winnende foto’s werden geëxposeerd op het Rotterdamse stadhuis.  

Wil je eens met ons sparren over hoe wij het echte verhaal van jóuw organisatie kunnen communiceren? We spreken je graag.

Wil je deze case delen?